zondag 6 juni 2010

Spanning in de lucht.



Onze timmerman had al gewaarschuwd: "Zondag wordt het slecht weer. Daarom ben ik vroeg opgestaan en ben nog even naar een brocante in de buurt gereden. Het blijft leuk. De bloemenmeisjes kon ik niet laten staan, een schattig mandje en een prachtige suikerpot gingen ook mee naar huis. Gelukkig stond er ook een kraam met biologische planten. Broccoli, plukspinazie en slaplanten vonden een uur later al een plekje in de tuin.





Ik genoot van alle rozen die nu vol in bloei staan. Het leek wel of ze zich in volle glorie wilden laten zien voordat de storm hun bloemen zou beschadigen.
Het werd steeds koeler en de toppen van onze bomen zwaaiden onheilspellend heen en weer. Het lukte me de moestuin nog te wieden voordat het begon te storten. Gelukkig hebben wij een paar plekken waar je droog kunt zitten of werken. Vorige week heb ik een opzet voor een muurschildering gemaakt in een nisje. Vanmiddag heb ik hem afgemaakt.

Veel later, toen het weer droog was kon ik nog net een roodstaartje fotograferen die met genoegen een bad nam en op het randje zijn veren liet drogen.


34 opmerkingen:

  1. Ik snap de naam van je blog volkomen, je woont in het paradijs!

    Groeten,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je tuin is prachtig, mooi al die verschillende rozen. Ik durfde het gisteren niet aan om naar de tuin te fietsen maar had graag onder het nieuwe afdakje naar de regen geluisterd.
    Fijne week! groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die foto van de lucht: prachtig!!

    Trouwens, je muurschildering ook. En de rozen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er echt uit als een paradijs!!!

    Mooie rozen zeg!

    En dat suikerpotje had ik ook meegenomen een prachtstuk!

    Groetjes van Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig beeld heb je gevonden. Ook de suikerpot en mand zijn heel erg mooi. En de foto's van de rozen zijn prachtig. Wat een mooie kleuren.
    De muurschildering is ook geweldig. Knap hoor.
    Fijne week,
    Lieve groet van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Was het bij jullie ook zo'n slecht weer? Zaterdag kwam het hier met bakken uit de hemel. Het weer staat écht op z'n kop. Lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, de spanning zat hier ook goed in de lucht. Een verkeerde bliksem en onze livebox was dood. Vandaag naar de Orange-winkel om een nieuwe te halen. Wat hebben jullie geweldige rozen staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi logje Lilian.
    Ik kijk ook met spanning uit naar mijn tuin, nog even veel oppassen en dan en route.
    Wat een beeldig beeldje en je andere aankopen zijn heel mooi.
    En de muurschildering mmmmmm.
    Geniet van je paradijs en een lieve groet,
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige rozen. Ruiken ze ook zo lekker?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Lilian,

    Het is wel te hopen dat je rozenpracht [mooie soorten] niet al te veel schade heeft door het noodweer. Schitterend de foto die zo goed de weersomstandigheden weergeeft...je voelt het bijna. Leuke brocante aanwinsten, het mandje vooral vind ik erg lief. Mooiiii... de muurschildering in het nisje, fraaie kleuren, wat ben je toch heerlijk creatief. En ik geniet telkens weer van de foto's van jullie prachtige landgoed, en een verrassing het bezoekje van het roodstaartje, leuk.

    Eeen fijne week,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dank je voor je bezoek en reactie.
    Een blog met zo'n paradijselijke naam,
    daar moest ik toch zeker ook even heen!
    En inderdaad, ik zag veel pareltjes
    en veel paradijsjes :-)
    al heb ik nog niet ontdekt waar dit paradijsje zich juist bevindt. Dat lees ik een andere keer wel.
    En wat een mooi muurschilderijtje!
    Groetjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt dat je mijn volger bent geworden. En zo kom ik natuurlijk weer hier. Het is nu te veel om je hele blog door te lezen. Maar ziet er leuk uit. En je bent daar in Frankrijk goed bezig. Leuk hoor. Ik zet me ook bij je volgers, en kom zeker weer terug.

    fijne dag, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De bloemenmeisjes zijn lieflijk! En dan wil ik de middelste zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En als het eenmaal regent in Frankrijk, kan het aardig tekeer gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Lilian, wat leuk dat je in Frankrijk woont! Een beetje heimwee naar de Vechtstreek lees ik op mijn blog ;-) .......maar dat gaat vast snel weer over. Volgens mij heb je een mieters plekje daar in Frankrijk!
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Lilian,
    Mooie foto's! Heerlijke onheilspellende lucht en wat origineel om dat nisje op deze wijze te beschilderen. Ben trouwens jaloers op je bloemenmeisjes. Zien er duur uit of heb je enorm 'afgepingeld'.
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dag Marja, Nee, ik koop geen dure prulletjes of het moet heel exclusief zijn. De bloemenmeisjes gingen voor twee euro en in een oude krant mijn mand in. Op deze manier is het ook niet moeilijk om weer afstand van dingen te doen. Laatst waren hier mensen die een vrouwenportret in een prachtige lijst zo mooi vonden dat ze er elke dag naar stonden te kijken. Ik vond het heerlijk om het hen op de ouderwetse manier van "handen op en ogen dicht te geven". Ze genieten er elke dag van. Dat is voor mij dan weer een cadeautje. Fijne avond. Dag, Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Och...en waren die prachtige rozen inderdaad verregend, wat jammer....! Prachtige foto van die dreigende lucht overigens.....!
    groetjes, Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie aankopen gedaan en je rozen zijn echt geweldig evenals je muurschildering en het vogeltje zo lief.

    Foto van de donkere lucht is echt prachtig.

    Lieve gr

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Grappig hoor dat je uit Tricht komt, volgende week gaan we er op visite bij vrienden. Weer even kijken in de Betuwe en dan weer gauw naar huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. I completely love your mural I love how you did the light in the sky amazing!!! Sincerely Jonny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Meid wat woon je daar toch mooi............echt een paradijsje !!!

    Leuke aankopen zeg !! geniet ervan !

    Liefs Ria.........xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik zie wederom allemaal parels in het prachtige paradijs bij je......wat een mooie beelden en wat een prachtige muurschildering...
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi, hoi, jij hebt een prachtige blog in alle opzichten, ga je graag volgen. Natuurlijk ben jij ook welkom op mijn blog.

    Fijn weekend, groetjes Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dank je wel voor je lieve woorden op mijn post zussen!

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi!

    Leuk dat je even bij me langs kwam, en dankjewel voor je compliment, zo lief...
    Ik ben echt totaal onder de indruk van je foto van de onheilspellende lucht...ik ben dol op dit soort foto's!
    Ooit heb ik eens een wegwerpcamera volgeschoten met foto's van een aankomende onweersbui...ik weet dat dat cameraatje nog ergens moet liggen, dus moet nog ontwikkeld worden, ben zo benieuwd! (is al 6 jaar geleden erg he?) Hopelijk binnenkort.
    Ik hoop vaker langs te komen bij je...op de één of andere manier lukt het me niet om iedereen bij te houden...het veranderd van minuut tot minuut, herken je dat? :)

    Fijne zondag voor jou....veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat gezellig dat je even langskwam, kom natuurlijk ook even een kijkje bij jouw nemen :).

    Prachtig elke foto is genieten op zich.

    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Bedankt voor de lieve reactie op mijn blog!
    Ook hier in Spanje heeft het veel geregend het afgelopen weekend, nu ruikt alles terug fris.
    Ik hoop dat jou rozen zich herstellen want ze zijn prachtig!
    Lieve groeten
    Trudis

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat leuk dat je een bericht achterliet op mijn blog, zodat ik deze blog ook mocht ontdekken ;)

    Fijne week!
    groetjes Aukje

    BeantwoordenVerwijderen
  30. leuk dat je op bezoek kwam. ik breng met plezier een tegenbezoek en zie en lees veel leuke en mooie dingen! wat wordt je schilderij mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. prachtige foto's en wat ben ik jaloers zeg dat je zo even naar die brocante markten kunt gaan!
    Leuk je zo af en toe weer tegen te komen op mijn blog, gelijk weer reden om jou ook weer te bezoekn!
    Groetjes en tot de volgende keer.

    Jayne

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Bonjour et bienvenue sur le blog "per l'Amore...", par contre pour la lecture du vôtre ce sera un peu difficile...on tentera google translation.
    Bonne journée

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi,

    Bedankt voor je berichtje op mijn blog. Ik kom gelijk even bij jou op visite. Mooie foto's zeg! Ik ga me ook gelijk even als volger aanmelden.

    Groetjes en een hele fijne dag!
    Corinne

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een gezellige post is dit , zeker met al die fleurige bloemen en ook die brocante bij jou in de buurt !
    Het lijkt mij heerlijk in jouw paradijs !
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen