donderdag 17 juni 2010

AVONDLICHT





De spanning in de lucht zet zich voort. Afhankelijk van wolkenpartijen, de stand van de ondergaande zon, de snelheid waarmee het licht verandert en de keuze van het onderwerp, het is telkens anders.



Mijn trots, de moestuin, staat in haar volle glorie te stralen in het avondlicht. De notenboom vangt nog een laatste glimp zon en de kersen zijn roder dan rood.
Het lijkt wel of de geraniums net voor het slapen gaan mijn kant opkijken.


                            Nog even en dan is het donker.

                                     





22 opmerkingen:

  1. Het is al donker hoor.................Lilian.....het is nacht.ik ga naar bedje toe.............fijn weekend !!

    Mooie foto's...........die lucht !!!! liefs Ria......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He, grappig, hier schijnt de zon alweer vollop!! (Flauw he)

    Prachtig die luchten, ik hou van luchten al krijg ík ze nooit mooi op de foto... Gelukkig kun je op andermans blog daar ook van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een prachtige foto's! Ook hier in Nederland kleurde de lucht wat roze maar niet zo spectaculair als bij jullie.
    Fijn weekend!
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Luchten zijn echt schitterend soms.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey, dat heb je mooi op de foto gezet die lucht....!!!

    Gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat mooi....wat een rustige tekst en beelden.....Ik word hier helemaal relaxed van.
    Super zeg om zo de nacht in te gaan.....
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's van het avondlicht, Lilian !
    Wat zien die kersen er heerlijk uit !
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmmmm, die kersen! Ik kan ze al bijna proeven....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooooh om bij weg te dromen, zo ontzettend mooi!
    Lieve groet van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Lilian,

    Ja luchten die zijn altijd fascinerend....en zeker bij verandering van het weer.
    De mooiste luchten in m'n leven zag ik een paar jaar geleden bij het vallen van de avond toen we terug kwamen van een safari tocht op Sri Lnka.
    Ik stond in de jeep om nog snel wat foto's te maken van een woedende olifant die het een paar minuten eerder gemunt had op een andere jeep uit de rij....dat was wel even héél spannend, maar toen ik me omdraaiden en die lucht zag.......zó mooi......en nog spannender om goed op de gevoelige plaat vast te leggen.

    Wat moet het heerlijk zijn om je eigen moestuin te hebben, er gaat niks boven de smaak van 'n zelf gekweekte krop sla, zo'n grote vaste krop waar je al het buitenste blad van weg kan doen en dan enkel het middelste gele hart overblijft voor in de slakom....dan heeft die sla niks anders nodig dan een snelle vinaigrette en 'n gesnippert sjalotje...

    Aan de kleur te zien kunnen jullie bijna aan het kersen plukken beginnen.

    Fijn weekeind en lieve groet!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  11. love your photos on the sky! and envy your cherries! i have a cherry tree but NO cherries! can't understand why?!
    lovely blog!
    happy wk,
    Rosa

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi he zulke avonden en zo onder "handbereik" wát kan een mens gelukkig maken ? Nou dit is er wel 1 van hoor ! Super, dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. You have the most beautiful lifestyle, a dream.
    I love your photograhy,inspiring.
    Many thanks for your kind wishes.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's van een spannende lucht!

    En je moestuin heerlijk!

    groetjes, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Van zo'n lucht kan ik ademloos blijven genieten.
    Groetjes, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi hoe die wolkenhemels telkens weer veranderen. Ik kan er zo van genieten. Je moestuin ziet er schitterend uit. Met vriendelijke groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi hoi,
    Mooie foto's heb je vastgelegd.
    Zo mooi hoe dat steeds kan veranderen.
    Nog bedankt voor je berichtje laast op m'n blog.
    Ik ga je bij m'n favo's plaatsen.
    Ik vind het heerlijk om mensen te volgen die het roer hebben om gegooid.
    Groetjes Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooooiiii je moestuin, en wat een genot zeg al dat lekkers van eigen grond. Je foto's van die lucht veranderingen zijn werkelijk schitterend, daar blijf je naar kijken.

    Een fijne zondag,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Your garden is lovely! Those cherries look delicious!

    Thanks so much for visiting my blog-it is lovely to meet you.

    Best wishes,
    Natasha.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bon soir Lilian!
    Het was al leuk om je blog te lezen, maar nu is het nog veel *LEUKER* ;-))
    Dank je nogmaals voor je gastvrijheid en op mijn foto's geniet ik nog na van jullie heerlijke omgeving.
    Dormez bien, á bientôt!
    Jacoba

    BeantwoordenVerwijderen